Știri

19 februarie 2018

În căutare de noi cumpărători, producătorii moldoveni au plecat la Gulfood, Dubai

Gulfood Dubai este cea mai mare expoziție anuală de produse alimentare din zona Orientului Mijlociu, vizitată de furnizori și cumpărători din toată lumea. De exemplu, în anul 2017, Gulfood a înregistrat peste 97.000 de vizitatori și peste 5000 de companii, din peste 120 de țări, care și-au expus produsele.

În perioada 18-22 februarie, Asociația Moldova Fruct, alături de 6 producători și procesatori de fructe, nuci și miere de albine participă, cu suportul proiectului USAID Agricultura Performantă din Moldova, într-o misiune de afacere la acest târg internațional.

Agenda misiunii include vizitarea expoziției și a standurilor potențialilor cumpărători ai fructelor moldovenești, precum și o serie de întâlniri cu importatori, distribuitori și comercianți din zonă. Grupul din Republica Moldova va încerca să stabilească și o serie de întâlniri cu reprezentanții rețelelor de comerț cu amănuntul active în țările din Golf.

„Pentru sectorul de fructe al Republicii Moldova destinația Orientul Mijlociu și țările din această zonă pot fi considerate drept piețe țintă pentru fructele moldovenești în perspectivă medie și de lungă durată. Vorbim despre o piață neexplorată, dar cu o cerere mare de fructe și legume. Producătorii din Moldova pot găsi aici cumpărători pe diferite categorii de preț: mediu sau extra. Dacă vorbim despre produse de calitate extra facem referință la țările bogate: Emiratele Arabe Unite, Oman, Qatar, Iordania. Pentru alte categorii de preț luăm în calcul Arabia Saudită și Egipt. De altfel, suntem siguri că produsele agricole moldovenești sunt apreciate pe piețele netradiționale, deoarece avem deja încercări modeste de a export mere și struguri în Dubai, Bangladesh sau Mongolia”, consideră Iurie Fală, director executiv al Asociației Moldova Fruct.

Gulfood Dubai este unicul eveniment de asemenea amploare din regiunea Golfului și Africii de Nord de la început de an.

„Istoric, zona Golfului Persic a fost mereu o punte de tranziție pentru comerțul internațional. Expoziția la care mergem este importantă pentru familiarizarea cu piețele alternative de export, cum sunt țările Golfului Persic, Africii și a Asiei. Avem scopul de a stabili contacte și să studiem cum funcționează piața acestor produse în țările din Golf, să aflăm mai multe detalii despre cerințele față de fructe, nuci, miere, să ne orientăm ce fel de produse solicită această piață. Consumatorii de pe aceste piețe au o tradiție de consum mai specifică. Produsele din Republica Moldova atrag cumpărătorii prin gustul deosebit, mai avem de lucrat la aspect și ambalaj”, menționează Vadim Codreanu, director marketing în cadrul Moldova Fruct.

Participarea la expoziții internaționale și misiuni de afaceri, în cadrul acestora, s-au dovedit a fi eficiente pentru promovarea fructelor și altor produse de valoare înalte moldovenești, atât pe piețele tradiționale, cât și pe altele puțin explorate de producătorii autohtoni. În cadrul târgurilor internaționale, producătorii moldoveni au reușit să facă cunoștință cu tendințele și standardele de pe diferite piețe, dar și să găsească noi cumpărători.

Amintim că recent, un grup de producători au reușit să livreze, 19 tone de struguri, pe cale maritimă, pe piața Emiratelor Arabe. Contactele au fost stabilite în cadrul expoziției World of Perishables, Dubai, la care Asociația Moldova Fruct, alături de membrii săi, a participat cu suportul proiectului USAID Agricultura Performantă în Moldova.