Știri

27 septembrie 2019

Fructele moldovenești prezentate tradițional la WorldFood Moscow

Producători și exportatori de fructe, membri ai Asociației Moldova Fruct, participă în perioada 24-27 septembrie la una dintre cele mai mari expoziții din spațiul CSI - WorldFood Moscow. Evenimentul întrunește peste 1,5 mii de companii participante din 65 țări și adună mai mult de 30 mii de vizitatori.

Participarea la acest eveniment este organizată la inițiativa Asociației Producătorilor și Exportatorilor de Fructe Moldova Fruct în parteneriat cu proiectul USAID Agricultura Performantă în Moldova și Agenția de Investiții.

„În anul curent, la standul Moldova Fruct își expun produsele un număr record de companii, 17 la număr, ceea ce denotă un interes sporit al producătorilor de a păstra relațiile pe care le-au stabilit pe parcursul anilor pe această piață, dar și de a extinde relațiile comerciale cu parteneri noi”, afirmă directorul Moldova Fruct, Iurie Fală.

La standul Moldova Fruct sunt prezentate soiuri moderne de mere, prune, struguri, dar și sucuri, fructe și legume conservate.

Andrei Caduc, tânăr producător de fructe,  care este la prima participare la WorldFood Moscow a menționat: „Vrem să cunoaștem mai bine cumpărătorii finali de fructe și cerințele lor, să putem lucra direct cu ei. Deseori fructele noastre trec prin 3-4 intermediari până ajung la consumatorii finali”.

În același timp, Ion Tulei, producător de fructe din raionul Ștefan Vodă, susține că are multe așteptări de la expoziția actuală. „Deși marfă calitativă în anul curent în Moldova este destul de puțină, trebuie să continuăm să căutăm noi parteneri comerciali. Vrem să discutăm direct cu importatorii de fructe pentru a înțelege cerințele pe care le au și pentru a-i convinge că fructele moldovenești corespund standardelor internaționale și sunt competitive”, a precizat producătorul.

În cadrul expoziției participanții intenționează să stabilească noi contacte cu potențiali cumpărători din întreaga lume, să analizeze cererea și să înțeleagă care sunt tendințele mondiale de pe piața fructelor.

„Expoziția World Food Moscow oferă exportatorilor moldoveni o platformă excelentă pentru a pune bazele unor noi colaborări, dar și pentru a fi la curent cu tendințele de pe piața tradițională, care la moment rămâne a fi importantă pentru exportul de  fructe din Republica Moldova”, declară Adrian Cojocaru, director departament marketing în cadrul Moldova Fruct.

De apreciat că, în rezultatul participării la expoziții și misiuni de afacere internaționale, membrii Moldova Fruct au reușit să își diversifice piețele, iar geografia exportului de fructe moldovenești s-a extins semnificativ în ultimii ani.