Știri

12 noiembrie 2019

Producătorii moldoveni tot mai interesați de piața Orientului Mijlociu

Un nou grup de producători de fructe din Republica Moldova, membri ai  Asociației Moldova Fruct, interesați să exploreze oportunitățile oferite de piața din Orientul Mijlociu participă în perioada 12-14 noiembrie la expoziția internațională World of Perishables (WOP) din Dubai, Emiratele Arabe Unite.

Participarea Asociației Moldova Fruct la expoziția World of Perishables a fost susținută de Proiectul USAID Agricultura Performantă în Moldova și  Agenția de Investiții.

WOP Dubai este unicul eveniment din regiune dedicat fructelor proaspete. Ediția din anul curent, va implica participanți din 35 de țări din întreaga lume, pe lângă experți și specialiști în domeniul produselor proaspete, siguranța și comerțul cu alimente proaspete, echipamente tehnice, transport și logistică.

O analiză a cantităților de fructe moldovenești care au ajuns pe piața Orientului Mijlociu în ultimii ani, denotă un interes tot mai sporit a producătorilor și exportatorilor de fructe pentru această piață. În anul 2018 pe piața Orientului Mijlociu au ajuns 1000 tone de mere moldovenești în țări cum ar fi: Turcia, Iraq, Qatar, Oman, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite. Cea mai mare cantitate de fructe exportate a fost livrată de membrii Asociației Producătorilor și Exportatorilor de Fructe Moldova Fruct.

„Fructele moldovenești sunt încă o mare necunoscută pentru potențialii cumpărători din țările din Africa de Nord, Asia Pacific, Golful Piersic care numără în total peste milioane de consumatori. Expoziția WOP Dubai oferă posibilitate producătorilor și exportatorilor din Moldova de a stabili contacte cu cei mai importanți distribuitori și comercianți din sectorul fructelor din această zonă.”, spune Iurie Fală, directorul executiv al Moldova Fruct.

Potrivit Moldova Fruct, producătorii și exportatorii de fructe manifestă interes pentru piața respectivă, deoarece  țările din această regiune sunt importatoare nete de fructe. „Este o piață interesantă pentru noi, dar care deocamdată nu are acces deplin la fructele produse în Moldova. Obiectivul nostru este să promovăm fructele și țara Republica Moldova altor potențiali consumatori care nu gustul deosebit al fructelor noastre. Este o piață competitivă cu consumatori pregătiți să plătească un preț bun pentru fructe, iar producătorii din Moldova pot face față rigorilor ce țin de termeni de livrare, calitate și sortiment”, mai spune Iurie Fala.