Marketingul digital devine tot mai actual și pentru produsele alimentare

Data publicării : 31.05.2021

În perioada 27-28 mai companiile procesatoare din cadrul programului de Export Coaching implementat în parteneriat cu CBI (Olanda) au beneficiat de un atelier de instruire practică în domeniul marketingului digital. În cadrul evenimentului mai muți experți din Franța, Olanda și România au prezentat ultimele tendințe din domeniul comerțului cu produse alimentare totodată oferind anumite sfaturi pentru a beneficia de aceste tendințe. Cele mai importante concluzii și recomandări le vom descrie mai jos.

Publicitatea migrează tot mai mult de pe canalele media tradiționale spre cele digitale. În prezent tot mai puține persoane citesc presa scrisă, iar generațiile tinere petrec mult mai mult timp în fața calculatorului sau dispozitivelor mobile și privesc mai puțin televizorul sau ascultă radioul. Pentru ca mesajul publicitar să ajungă la acest public țintă cele mai eficiente sunt rețelele sociale.

Pentru ca o persoană care la moment nu le cunoaște produsul, în timp să devină un client fidel, trebuie să existe o strategie bine pusă la punct și să fie aplicate bunele practici în domeniul marketingului digital. Una din ele este continuitatea și consistența mesajelor. Pentru a obține o bună vizibilitate pe o anumită rețea socială se recomandă de a avea 2-3 postări pe săptămână.

Totodată trebuie de ținut cont că nu e eficient ca aceeași postare să fie distribuită pe toate rețelele sociale de aceeași manieră. Mesajele trebuie să fie adaptate pentru particularitățile tehnice și publicul care utilizează canalul respectiv. Astfel pentru Instagram cele mai eficiente vor fi postările sub formă de poze, uneori acestea fiind chiar postere publicitare cu minim text descriptiv.

TikTok, în ciuda faptului că este desconsiderat de persoanele cu viziuni mai conservative, se bucură de o creștere vertiginoasă a popularității printre tineri, fiind foarte eficientă pentru diseminarea mesajelor video și vloghing.

LinkedIn se adresează în special profesioniștilor, care pe lână o putere de cumpărare mai mare sunt un public cu potențial sporit de a deveni formatori de opinie. În același timp prin intermediul profilurilor pe LinkedIn angajații pot deveni ambasadorii propriilor companii.

În general, cu cât mai prezenți suntem în spațiul virtual, cu atât mai cunoscută devine compania sau marca comercială pe care o promovăm. De aceea, publicitatea sponsorizată pe rețelele sociale ne ajută să atragem un număr mai mare de urmăritori decât acei din comunitatea virtuală creată în mod natural.

Chiar dacă rețelele sociale devin tot mai prezente în cotidianul nostru, o recomandare deosebită a specialiștilor participanți la atelier a fost ca atunci când atingem un anumit nivel de dezvoltare a afacerii să avem elaborată cel puțin o pagină de prezentare, dacă nu un site web cu funcționalități depline.

Existența unui site web sporește gardul de încredere față de companie, dar și în acest caz sunt câteva reguli de urmat. În primul rând, designul acestuia trebuie să fie unul de tip deschis care să permită dezvoltarea lui prin adăugarea de noi compartimente și funcționalități.

Textele plasate trebuie să fie bine gândite și să conțină cuvinte cheie, inclusiv îmbinări de cuvinte, care să fie optimizate pentru motoarele de căutare (ceea ce specialiștii din domeniu numesc SEO). Dacă această optimizare este bine făcută sunt șanse majore ca articolul nostru să se afle în top atunci când sunt făcute căutările după cuvintele cheie respective.

Din raționamente similare se consideră că un articol sau o pagină are șanse mai mari de a se afla în top dacă conțin un minim 700 de cuvinte. În general, dacă informația prezentată este de valoare și poate capta atenția cititorului se consideră că lungimea articolului reprezintă doar avantaje.

Un alt trend remarcabil sunt vânzările D2C (din eng. direct to consumer, direct la consumator). În ultima perioadă se constată că tot mai multe afaceri începătoare nici nu încearcă să intre pe piață prin intermediul rețelelor de comerț cu amănuntul, dar recurg la platforme de vânzări online gen Amazon, Shopify sau eMag. Aici putem menționa că eMag este platforma utilizată și de un membru al Asociatei pentru vânzări pe piața României.