Fructele moldovenești promovate la WorldFood Moscova

Data publicării : 17.09.2018

15 producători, procesatori și exportatori de fructe, membri ai Asociației Moldova Fruct, prezintă  în perioada 17-20 septembrie la expoziția internațională specializată World Food Moskow, Federația Rusă fructele proaspete și procesate produse în Republica Moldova. Este un eveniment de anvergură la care participă peste 1400 de companii din 65 de țări.

Antreprenorii moldoveni participă la expoziția internațională  datorită suportului oferit de proiectul USAID Agricultura Performantă în Moldova și Agenția de Investiții din Moldova.

„Participăm în fiecare an la expoziția de la Moscova. Este o ocazia deosebită când putem afla despre cerințele cumpărătorului, nu doar de pe piața Federației Ruse, dar și din alte regiuni ale lumii. Ne propunem să avem discuții cu retaileri din Kazahstan, Mongolia, dar și din țările Uniunii Europene. În contextul anului curent, când avem surplus de marfă, trebuie să găsim noi cumpărători și noi piețe”, spune Oleg Alexandrov, producător agricol și exportator din raionul Soroca, membru al Moldova Fruct.

Adrian Cojocaru, specialist marketing în cadrul Moldova Fruct, menționează că în anul curent producția globală de mere se așteptă să revină la valorile obișnuite, iar în unele țări chiar să sporească. Prin urmare, competiția în aceste sezon va fi acerbă.

„Expoziția World Food Moscow constituie, pentru membrii Moldova Fruct, o platformă foarte utilă pentru menținerea și fortificarea relațiilor de parteneriat cu cumpărătorii de pe piețele tradiționale, dar și de pe piețele în dezvoltare precum Kazahstan sau Mongolia. Pentru noi orice client este important, de aceea vom încerca să valorificăm posibilitățile de a stabili relații cu cumpărătorii din alte zone geografie, precum Africa de Nord sau UE”, mai spune specialistul.

Aliona Mandatii, producător agricol din raionul Florești spune că lucrează pe parcursul mai multor ani cu aceeași cumpărători. „La acest tip de expoziții ne întâlnim și discutăm despre condițiile de livrare, cantități. Totodată, noi suntem în continuă căutare de noi cumpărători pentru fructele pe care le producem. Dar suntem interesați să cunoaștem ce propun țările concurente, care sunt tendințele la capitolul ambalaj, să știm în ce direcție să ne orientăm”, subliniază Aliona Mandatii.