Fructele moldovenești prezentate în premieră la expoziția „Fruit Attraction” din Spania
Merele, strugurii de masă și prunele moldovenești sunt prezentate, în premieră, la expoziția internațională „Fruit Attraction” care are loc la Madrid, Spania, în perioada 22-24 octombrie curent.
Un grup de producători și exportatori de fructe de pe ambele maluri ale Nistrului, membri ai Asociației Producătorilor și Exportatorilor de Fructe Moldova Fruct și Dnestrovskii Fruct din orașul Tiraspol, participă la expoziția „Fruit Attraction” cu sprijinul Guvernului Suediei și PNUD în cadrul proiectului „Dezvoltarea capacităților de export de pe ambele maluri ale Nistrului” și al Agenției de Investiții. .
Marketing, inovație, calitate și cunoștințe sunt cuvintele cheie ale ediției din acest an.
„Participarea la acest eveniment răspunde obiectivului nostru: plasarea Moldovei pe harta globală ca furnizor de încredere de fructe de înaltă calitate și gustoase. O parte din membrii Asociației au reușit să exporte fructe în regiune. În acest context, vedem Fruit Attraction ca pe o platformă pentru întâlniri și pentru promovarea ofertei noastre către noi comercianți de fructe, în special din Europa de Vest și Africa de Nord”, spune Adrian Cojocaru, directorul departamentului de marketing în cadrul Moldova Fruct.
Fruit Attraction este punctul de întâlnire pentru reprezentanții comunității de afaceri, ce reunește 1.800 de producători de fructe /legume și 90.000 de oameni de afaceri din 130 de țări.
Liubomir Vaipan, producător de struguri din Căinari, va merge la Fruit Attraction pentru a stabili relații cu retailerii din regiunea Europei de Vest.
„Suntem specializați în producerea și comercializarea strugurilor de masă de soiul Moldova, un soi puțin cunoscut în partea Europei de Vest. Avem o experiență de 3 ani de comercializare a strugurilor în această regiune, dar vrem să ne extindem. În prezent, reușim să comercializăm 200 de tone de struguri anual pe piața Spaniei, o cantitate modestă, raportată la cât produce Moldova. La comercializare nu ne axăm pe o singură piață, vindem acolo unde ni se oferă un preț mai bun. Fruit Attraction este o expoziție mare, cu tradiții unde se întâlnesc persoane interesate de domeniul fructelor, sperăm să găsim aici noi parteneri cu care să stabilim relații comerciale de lungă durată”, ne-a spus producătorul.
Menționăm că datorită eforturilor Asociației Moldova Fruct și partenerilor de dezvoltare, fructele moldovenești au cucerit noi piețe, iar geografia exportului de fructe moldovenești s-a extins semnificativ în ultimii ani. „Expoziția din Madrid este o oportunitate excelentă de promovare a produselor noastre pe piața externă. Prin susținerea acestei inițiative ne propunem să contribuim la crearea unor legături comerciale pe termen lung între antreprenorii de pe ambele maluri ale Nistrului, pentru a spori competitivitatea lor, stimulând astfel exportul de mărfuri din regiune”, susține Maxim Cataranciuc, managerul proiectului „Dezvoltarea capacităților de export de pe ambele maluri ale Nistrului”.