Quality

 

 

Îmbunătățirea continuă

Pe lângă investițiile majore în plantații moderne, depozite frigorifice, linii de sortare și ambalare performante, membrii Asociației Moldova Fruct au convenit asupra unui set de valori comune și reguli care să ducă la îmbunătățirea continuă a calității fructelor livrate.

Astfel promisiunea de a oferi un gust deosebit, este complimentată cu principiul de îmbunătățire continuă a calității fructelor oferite consumatorilor din întreaga lume.

Sigla calității pentru fructe de Categoria I și Extra

Marca comercială „Moldova – un gust deosebit” a fost lansată pe piața internațională încă în anul 2013.

Pentru a asigura protejarea unei imagini pozitive a fructelor moldovenești, în 2020 a fost adoptată o nouă siglă, iar Consiliul Asociației Moldova Fruct a aprobat Regulamentul de acordare a dreptului de utilizare a mărcii „Moldova – un gust deosebit”.

Conform acestui Regulament marca „Moldova – un gust deosebit” poate fi utilizată doar pentru fructele din Categoria I și Extra, asigurând cel puțin conformarea cu cerințele prevăzute în Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 929 „Cerinţe de calitate şi comercializare pentru fructe şi legume proaspete”, care este aliniată la legislația UE în domeniul calității fructelor.

Sistemul de asigurare a calității

Regulamentul de acordare a dreptului de utilizare a mărcii „Moldova – un gust deosebit” prevede un sistem de asigurare a calității și stipulează o serie de exigențe față de produsele comercializate sub această marcă, printre care:

  • Proveniența exclusiv moldovenească
  • Asigurarea trasabilității loturilor
  • Implementarea Global GAP și altor standarde care asigură aplicarea celor mai bine practici în domeniul alimentar, inclusiv respectarea strictă a cerințelor față de siguranța produselor oferite, precum și a bunelor practici în domeniul social.
  • Menținerea nivelului de reziduuri la un nivel cât mai jos, cu încadrarea obligatorie în limitele admise pe piețele de destinație
  • Asigurarea unui ambalaj calitativ care să protejeze fructele și să le pună în valoare de o manieră de prezentare atractivă.