Reprezentanții instituțiilor de presă au participat la o degustare profesionistă de mere

Data publicării : 08.12.2021
Membrii Moldova Fruct depun eforturi colosale pentru diversificarea piețelor de export pentru fructele moldovenești.
În acest sezon, Fresh Time SRL a reușit să comercializeze mai multe containere de mere pe piața Emiratelor Arabe Unite și Arabiei Saudite. Compania este considerată una dintre liderii pe piața producătorilor de fructe, fiind prima care a reușit să exporte mere în Emiratele Arabe Unite și Arabia Saudită, aflându-se acum la etapa când poartă negocieri și cu India. Eforturile au fost susținute de proiectul USAID Agricultura Performanta in Moldova. 
Primele succese obținute, dar și cerințele specifice pentru mere pe aceste piețe au fost împărtășite, recent, cu reprezentanții mass-media.

Asociația Moldova Fruct, în colaborare cu Proiectul USAID Agricultură Performantă în Moldova (APM) au organizat un turneu de presă la „Fresh Time” SRL din satul Ordășei, Telenești. În cadrul evenimentului, jurnaliștii au fost invitați să participe la o degustare profesionistă de mere.
Participanții au fost solicitați să participe la degustarea a 12 soiuri de mere din lista celor mai solicitate pe piața externă, cultivate în livezile horticultorilor autohtoni. Experții au dat note pentru următoarele caracteristici:

  1. Aspectul exterior proaspăt, atractiv;
  2. Culoarea pulpei;
  3. Culoarea epidermei acoperitoare este mai mult de 50 %;
  4. Fermitatea;
  5. Suculența pulpei;
  6. Aroma;
  7. Gust dulce;
  8. Deteriorări cauzate de  boli;
  9. Miros și/sau gust strain;
  10. Fruct supramaturat.

Procesul de „votare” a fost ghidat și monitorizat de experții Iurie Fală, Director executiv Moldova Fruct, Andrei Cumpanici, Specialist siguranța alimentelor și post-recoltă, APM, Ananie Peșteanu, doctor în pomicultură, și Vitalie Obrijanu, Manager vânzări „Fresh Time” SRL.