Misiunile virtuale – o soluție în contextul restricțiilor de circulație

Data publicării : 26.03.2021

Crearea oportunităților de marketing pentru membri este una dintre sarcinile majore ale echipei executive Moldova Fruct. An de an Moldova Fruct a depus eforturi pentru a  organiza atât misiuni de afaceri externe, cât și să invite cumpărătorii străini în Moldova pentru a vizita membrii asociației, dar pandemia COVID-19 a impus limitări pentru călătoriile internaționale, astfel suntem nevoiți să venim cu soluții de alternativă.

În 2020, suportul proiectului USAID Agricultura Performantă în Moldova au fost elaborate tururi virtuale pentru 11 companii membre: folosind tehnologia și imaginile video panoramice 3D, cumpărătorilor li se oferă impresia că pot „păși” în livezile, podgoriile și facilitățile post-recoltare ale producătorilor și exportatorilor din Moldova. Pentru a pune și mai mult în valoare acest instrument de promovare s-a decis organizarea tururi ghidate în cadrul unor misiuni virtuale.

Primul test a avut loc la 18 februarie. Utilizând platforma Zoom, celor peste 20 comercianți cu fructe din diverse țări europene le-au fost organizate vizite virtuale la companiile Fresh Time, Darurile Basarabiei și Smart Fruct. „Vizitatorii” au fost impresionați de formatul evenimentului, iar o parte dintre aceștia s-au interesat și de potențiali furnizori de prune.

Un impact pozitiv a avut și demonstrarea tururilor virtuale în cadrul misiunii online cu oamenii de afaceri din regiunea Reazani organizate de Ambasada Republicii Moldova în Federația Rusă în parteneriat cu Moldova Fruct la 18 martie. Participanții ruși au fost entuziasmați de nivelul de dezvoltare a sectorului horticol la noi în țară. Astfel, imediat după eveniment unul dintre comercianții ruși a venit cu o cerere de ofertă pentru mere moldovenești, iar un producător de fertilizanți s-a arătat interesat de a găsi un partener în Moldova pentru a lansa producerea fertilizanților la noi în țară.

Ținând cont de experiența pozitivă și interesul cumpărătorilor europeni pentru prunele moldovenești, Moldova Fruct a decis organizarea la 15 aprilie a unei noi misiuni virtuale la tema fructelor sâmburoase. Pentru a asigura o participare largă la eveniment, în prezent pe portalul internațional FreshPLaza.com de derulează o campanie a cărui scop este generarea de contacte a potențialilor cumpărători internaționali. Totodată, și companiile membre doritoare de fi încadrate în acest eveniment sunt rugate să informeze specialiștii de marketing din cadrul asociației.